Terms and Conditions
Følgende bestemmelser (heretter kalt "vilkårene og betingelsene") gjelder for bruk av e-handelsplattformen (heretter kalt "plattformen") og alle plattformbaserte transaksjoner.
Del 1 – Tilgang til plattformen
(1) Plattformen driftes av Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, Europaallee 17, 30855 Langenhagen, Tyskland (vertsleverandøren).
( 2) Plattformen administreres i hvert land av Konica Minolta Group, som er angitt i den respektive utskriften (tjenesteleverandøren).
(3) Plattformen er reservert eksklusivt for bruk av Konica Minoltas nåværende distributører, distributører og sluttkunder (samlet kalt "Kunder" nedenfor).
(4) Plattformen er tilgjengelig gratis, med mindre annet er spesifisert. Eventuelle utgifter eller andre kostnader som oppstår fra eller relatert til bruk av plattformen (dvs. for Internett-bruk, selvadministrasjon eller kjøp av nødvendig maskinvare eller programvare) betales av kunden.
(5) Konica Minolta forbeholder seg retten til, når som helst og etter eget skjønn, å avslutte eller modifisere, helt eller delvis, tjenestene som tilbys av plattformen.
(6) Konica Minolta kan ikke holdes ansvarlig for mangel på tilgjengelighet av plattformen eller deler derav når som helst, uansett grunn eller varighet.
Del 2 – Bruk av plattformen
(1) Konica Minolta gir tilgangsdataene som er nødvendige for å bruke plattformen til kunden på forespørsel. Forespørselen må sendes til Konica Minolta driftsselskap som kunden har et kontraktsforhold med.
(2) Konica Minolta kan nekte, midlertidig suspendere/ blokkere eller tilbakekalle tilgang til plattformen etter eget skjønn.
(3) Konica Minoltas sluttkunder er ikke kvalifisert til å distribuere produktene og tjenestene som kan kjøpes gjennom plattformen. De kan bare levere produktene og tjenestene til interne eller avdelingsmessige formål.
(4) Kunden er eneansvarlig for å holde tilgangsinformasjonen (f.eks. passord og/eller annen konto-ID) sikker. Kunden må umiddelbart informere Konica Minolta-driftsselskapet om uautorisert bruk av tilgangsdataene eller kontoen.
(5) Kunden er bundet av enhver bestilling som legges inn gjennom plattformen ved hjelp av deres tilgangsdata og er eneansvarlig for alle aktiviteter som foregår på kontoen deres.
Del 3 - Vilkår for bestillinger og transaksjoner
(1) Presentasjonen av produktene og tjenestene som kan bestilles gjennom plattformen utgjør ikke et juridisk bindende tilbud, men en online katalog uten forpliktelse. Ved å klikke på ordreknappen lager kunden et bindende tilbud på varene som handlekurven inneholder.
(2) Når kunden mottar en (elektronisk) ordrebekreftelse fra Konica Minolta (ikke bare en bekreftelse på ordrekvittering!), blir bindende tilbud en juridisk bindende kontrakt.
(3) Kontrakten er underlagt kontraktsavtalene og reglene som eksisterer mellom driftsselskapet til Konica Minolta Group og den respektive kunden. Med mindre slike kontraktsavtaler og regler inneholder spesifikke bestemmelser, skal bestemmelsene i loven/loven i avtalen gjelde.
Del 4 – Endelige bestemmelser
(1) Konica Minolta forbeholder seg retten til, etter eget skjønn, å endre, revidere, legge til og fjerne enhver del av disse vilkårene fra tid til annen. Ved endring skal vilkårene og betingelsene som gjelder for kunden på bestillingstidspunktet gjelde.
(2) Disse vilkårene og betingelsene, samt forhold knyttet til deres gyldighet, innhold og implementering, er underlagt loven/ loven som er avtalt av kunden og det respektive Konica Minolta-selskapet i deres eksisterende kontraktsforhold.
(3) Hvis en bestemmelse i disse vilkårene er ugyldig eller ikke gjennomførbar, vil de resterende bestemmelsene eller resten av bestemmelsen fortsette å gjelde. Enhver slik ugyldig bestemmelse skal erstattes av en annen bestemmelse som oppfyller formålet med den forrige bestemmelsen og disse vilkårene.